Interview Redditu s Yoshidou z PAX East

Reddit: Momentálně na PS4 nejsou žádné speciální možnosti pro barvoslepé hráče. Telegrafy nebo AoE jsou vždy oranžové. Plánujete ulehčit barvoslepým hráčům na PS4 rozlišování AoE?

Yoshida: Mód pro barvoslepé hráče je již hotový, nicméně stále jsou určité potíže s kompatibilitou, přesněji s určitými drivery grafických karet na PC. Z tohoto důvodu ještě nejsme schopní tento mód vydat a prosíme vás o trochu trpělivosti.

Yoshida: Vzhledem k tomu, že toto téma na PAX East padnulo častěji než kdy předtím, zajímalo by mě, jestli je nějaký důvod, který vyvolal tuto reakci?

Reddit: Zurvan Extreme. Ty kruhy jsou červené a modré.

Yoshida: Aha, takže lidi mezi nimi nemůžou rozlišit, děkuji.

Reddit: Hráči si u sebe rádi nechávají mnoho glamour setů, mezi kterými často přepínají. Existují nějaké plány na vytvoření „glamour logu,“ ve kterém by se uchovávaly části gearu na glamour bez toho, aby je hráč fyzicky měl, stejně jako tomu je u transmog logu ve World of Warcraft?

Yoshida: Když se na to takto zeptáte, fyzicky možné to je. Není to nemožné, nicméně je tady tolik věcí, které chceme v oblasti UI udělat, že se obávám, že v tomto případě není tato věc moc vysoko na našem listu priorit. Což mě vede k verzi 4.0, kde zařizujeme, že každý job bude mít své vlastní UI a je zde mnoho dalších úprav na našem listu priorit, takže se bojím, že to může vzít nějaký čas, než se budeme moct věnovat vašemu požadavku.

Reddit: Momentálně se dají přeskočit některé fáze encounterů jako je Soar u Zurvana nebo Lapis Lazuli v A11S díky velkému raid DPS. To jsou fáze, jejichž provedení může některým hráčům způsobovat problémy. Což může vést k tomu, že někteří hráči cítí, že přeskakování těchto fází je jediná možná cesta, a pak vznikají situace, které jsme mohli vidět u Zurvana, kde nepřeskakování Soaru vedlo k rozpuštění party. Plánujete tomu nějak předejít u nových raidů jako Omega a u primalů? Specificky v Severní Americe je tento problém o hodně větší.

Yoshida: To vše záleží na tom, kdo tento typ obsahu vytváří. Pokud je game designér veterán, měl by daný souboj vytvořit tak, aby se hráči nemuseli obávat určitých fázi a tolik nelpěli na HP bosse v průběhu daného raidu. Toto je naše přání z pohledu designérů a k tomuto se budeme snažit směřovat, nicméně momentálně můžu jen říct, že se budeme při tvorbě nových soubojů velmi snažit brát na tyto problémy ohled. To je vše, co k tomuto můžu říct v tento moment.

Reddit: Co se bude dít se zvyšováním hodnot statů, ke kterému už začíná docházet, budeme mít ke konci Stormbloodu například 100 000 HP?

Yoshida: Budeme dělat změny ve formulích, které používáme, aby se tato čísla s přechodem na level 70 tolik nezměnila. Jestliže dojde ke změně na několik stovek tisíc, provedeme určité úpravy.

Reddit: Před verzí 2.0 jste mluvili o systému, kde beast triby budou vyvolávat primaly v otevřeném světě a kde s nimi budou moct FC bojovat. Byl tento nápad úplně zavrhnutý a nebo se tato věc ještě v nějaké formě plánuje?

Yoshida: Tuto záležitost stále ještě plánujeme přidat, ale to záleží spíše na tom, kdy bude nejvhodnější čas. Nejvhodnější je moment, kdy se komunita stane velmi provázanou až téměř uzavřenou, něco jako autopilot. Až a jestli vůbec se toto stane, pak považuji za vhodné takový herní obsah vydat, představuji si scénář guilda vs. guilda. Cítím, že nyní je ještě příliš brzy na vydání něčeho takového, i vzhledem k tomu, že FFXIV hraje velký počet hráčů, tuto situaci musíme stále monitorovat. V době vývoje verze 2.0 jsme nečekali, že FFXIV bude hrát tolik lidí, a to je jeden z důvodů.

Reddit: Existuje nějaký plán na přidání ingame vyhledávače FC, které hledají členy?

Yoshida: UI tým už mi předložil svůj nápad na tuto funkci, nicméně citím, že pokud by to byl jen prostý list FC, lidé by toho moc nevyužívali. Myslím si to, protože tato funkce je k dispozici na Lodestone a hráči ji nevyužívají tak často, jak jsme předpokládali. Chceme vytvořit něco víc. Bylo by skvělé, pokud by FC, které by nabíraly nové členy, mohly tento fakt projevit  určitým herním obsahem – určitým způsobem interaktivnějsího náborového systému. Omlouvám se, že o tom mluvím momentálně dost vágně, nicméně tak o tom teď uvažuji. Představte si, jak byla ve verzi 1.0 oblast, ve které se nacházela celá banda retainerů, mám na mysli něco takového, možná s přízrakem FC leadera, který by dělal recruit emote nebo něco takového, prostě další krok navíc k interaktivitě.

Reddit: Před vydáním Heavenswardu jste mluvili o vzdálení se od centralizovaných hubů (lokace, kde jsou nahromaděni všichni hráči jako Idyllshire, pozn. red.) pro end-game a větším zaplňování otevřeného světa. Toho jsme se v Heavenswardu nedočkali, mnoho věcí je pořád zaměřeno na Idyllshire. Do raidů můžeme vstoupit i z našeho FC domu, nemusíme nikam chodit, což zanechává herní svět prázdným a bez důvodu kamkoliv cestovat. Plánujete ve Stormbloodu zaplnit herní svět něčím, co by nás motivovalo k tomu dané lokace navštívit vícekrát?

Yoshida: Nejdříve chci vyjasnit, že si nepamatuji, že by kdokoliv z nás něco řekl o vzdalování se od centralizovaných hubů. Obávám se, že došlo k nějaké nesprávné interpretaci.

Reddit: V průběhu vývoje Heavenswardu bylo řečeno, že svět ARR byl příliš malý a vyvojářský tým měl problémy s umíšťováním herního obsahu do světa, protože by byl moc přeplněný. Z tohoto důvodu udělali oblasti v Heavenswardu větší, aby měli více prostoru na umíšťování herního obsahu, nicméně momentálně to vypadá tak, že v těch lokacích máme jen Beast Triby a nic víc. Je zde mnoho instancovaného herního obsahu.

Yoshida: Zpět k vašemu dotazu, díky tomu, že jsme rozšířili oblasti v Heavenswardu, necítili jsme se tak stísněně v ohledu k rozmíšťování beast tribů a ostatního herního obsahu. To platí i pro Aquapolis, treasure chesty a hunty. Věřím, že jsme tyto změny udělali proto, aby vše bylo více rozprostřeno napříč lokacemi.

Matt Hilton: Myslím, že vaše otázka spíše směřuje k tomu, že ve hře není žádný herní obsah přímo v otevřeném světě (Yoshida se nám opět kapku zamotal, pozn. red.).

Reddit: Ano, to je velká část té otázky.

Yoshida: Chápeme poptávku po něčem takovém, nicméně tohle není FFXI, takže to neplánujeme. Osobně tomu rozumím, vyrůstal jsem na hrách takového stylu. Avšak V tomto případě to většina lidí nechce. Jen si vzpomeňte, jak tomu bylo v FFXI, když jste se snažili složit partu a jak dlouho vám to zabralo? V dnešní době lidi čekají v Duty Finderu 20 minut a už si stěžují. Pokud by si opravdu hodně lidí přálo například herní obsah, kde by muselo hromada hráčů v otevřeném světě nakrmit nějaké monstrum a tím vyvolat event a projít si všemi těmi potížemi, které by k tomu vedly, tak by to šlo, nicméně tohle není ten případ. A i kdybych to na žádost velkého počtu hráčů do hry přidal, věřím, že bych se setkal s velkou negativní odezvou jako „je to moc velká otrava.“ Chápu váš sentiment, ale nejspíše je jen minoritní.

Reddit: Budou zde nějaké nové specializace pro craftery v Heavenwardu nebo budou nynější specializace přeneseny?

Yoshida: Nynější specializace budou přeneseny.

Reddit: V Heavenswardu nebyl rozšířen desynthesis systém. Bude rozšířen ve Stormbloodu?

Yoshida: Neplánujeme žádné změny. Systém samotný se nezmění, možné se změní itemy, které z něj můžete získat.

Reddit: Co se stálo se systémem FC aliancí, který byl plánovaný během série 2.x. Uvažuje se o něm stále?

Yoshida: Podle našeho seznamu by se tento systém měl objevit ve verzi 4.1, ale je možné, že se objeví až ve verzi 4.2.

Reddit: Po vydání Heavenswardu byla dlouhá přestávka mezi verzí 3.0 a 3.1. Nastane stejná přestávka mezi verzí 4.0 a 4.1?

Yoshida: Rád bych svému vývojářskému týmu dopřál přestávku, nicméně vzhledem k tomu, že verzi 4.1 jsme plánovali v předstihu a snažili se dodržovat své plány, se pokusíme vydat tento patch v souladu s našim typickým plánem (takže 3-4 měsíce, pozn. red.). V momentě kdy náš tým uvidí tento článek, nejspíše se začne cítit trochu unaveně.

Reddit: Bylo by možné přidat request repair stejně jako můžeme používat request meld (dojdeš k hráči, požádáš ho o repair za drobnou finanční odměnu, pozn. red.)?

Yoshida: Hmm, to je z verze 1.0. Chcete, aby ostatní hráči žádali o opravy? Můžete jít k NPC.

Reddit: Občas jste v raidu a potřebujete opravy přímo tam.

Yoshida: Aha, vy myslíte během instancí. Hmm, to je složité. Možná tam umístíme náhodné NPC, které vám bude věci opravovat (smích). Důvod, proč je to složité je ten, že když jste v instanci, technicky se nenacházíte v žádném z herních světů a pokud by v takovém místě došlo k určitým požadavkům jako je například request repair, mohlo by to vést až k pádu serveru. Proto je to velmi složité a musíme v tomto ohledu být opatrní. Nicméně směřujeme k cross-world a nebo přímo wordless formování a sdružování paret. Také vytváříme systém cross-world tellů. Jednou chceme i váš požadavek vyřešit, ale ještě to zabere nějaký čas.

Napsat komentář